رژیم غذاییرژیم لاغری

کاهش وزن بدون بازگشت با یک روش ساده و علمی

بر اساس تحقیقات انجام شده وجود سطح بالای برخی از ویتامین ها در بدن با کاهش وزن و از دست دادن چربی رابطه مستقیمی دارد.

طبق گفته ساینس، تحقیقات نشان داده است که نوشیدن بیشتر شیر که حاوی کلسیم و ویتامین دی می‌باشد می‌تواند کاهش وزن را دو برابر کند. همچنین وجود بیشتر این ویتامین ها در بدن، کمک می‌کند تا ذخیره چربی ها به طور قابل توجهی کاهش یابد.

نتایج تحقیقاتی که در گذشته انجام شده است. نشان می‌دهد که وجود بالای ویتامین دی در بدن، باعث کاهش وزن بیشتر(در حدود 20 پوند) می‌شود در افرای که رژیم دارند.

تحقیقات انجام شده شامل 90 زن جوان بود که در کالیفرنیا آمریکا زندگی می کردند وزن و سطح این ویتامین ها در آنها مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج نشان داد که سطوح پایین ویتامین دی با قد کوتاه‌تر و وزن سنگین‌تر مرتبط است.

بیشتر بخوانید: معجزه لاغری با چای سبز در یک هفته

دکتر ریچارد کرمر، محقق ارشد این تحقیق اظهار کرد: شیوع بالای کمبود ویتامین دی در جوانانی که در مناطق آفتاب‌خیز زندگی می‌کنند، شگفت‌آور بود. ما متوجه شدیم که زنان جوان مبتلا به کمبود ویتامین دی نسبت به زنان جوان با سطوح نرمال این ویتامین، به‌طور قابل‌توجهی دارای وزن سنگین‌تر، با شاخص توده بدنی بالاتر و افزایش چربی شکمی بودند.

دکتر ویسنته گیلسانز، از دیگر محققان این تحقیق گفت: پزشکان باید با استفاده از آزمایش خون ساده و مفید، سطح ویتامین دی را در بزرگسالان جوانی که در معرض خطر هستند شناسایی کنند.

از آنجایی که کمبود ویتامین دی می‌تواند باعث بیماری هایی مانند؛ تجمع چربی و افزایش خطر ابتلا به اختلالات مزمن در مراحل بعدی زندگی شود. تحقیقات بیشتری برای اینکه مکمل های ویتامین دی می‌توانند مزایای در رشد سالم جوانان داشته باشند مورد نیاز است.

همچنین کمبود ویتامین دی در بدن میتواند باعث بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های خودایمنی و احتمال بیشتر سرماخوردگی شود.

غذاهای غنی از ویتامین دی شامل ماهی و تخم مرغ هستند اما بیشتر افراد ویتامین دی خود را از نور خورشید بر روی پوست دریافت می‌کنند.

نتایج این تحقیق در نشریه کلینیکال غدد درون ریز و متابولیسم (Endocrinology & Metabolism) منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا